Veelgestelde vragen
Ik heb een boek besteld. Wanneer ontvang ik het?
We zijn een kleine winkel, maar we doen ons best de bestelling zo snel mogelijk bij jou af te leveren. Normaal gezien zal dat binnen 2 á 3 werkdagen zijn. Bestellingen naar Nederland kunnen 1 extra werkdag in beslag nemen. Plaatste je een pre-order, dan doen we het boek op de post zodra het van de drukker is gekomen. We maken goede afspraken met de post, maar uiteraard kan het wel eens voorkomen dat een zending er toch iets langer over doet. Je ontvangt hoe dan ook een track&trace van je bestelling zodat je het pakketje op de voet kan volgen.
Kan ik mijn bestelling ophalen in de winkel?
Natuurlijk! Tijdens het afrekenproces kun je de gratis optie ‘afhalen in de winkel’ selecteren. Als dat wat je bestelde op voorraad is in de winkel, kun je jouw bestelling in de meeste gevallen dezelfde dag nog ophalen. Voor onze actuele openingsuren, check dan zeker even de footer van onze website.
Ik kreeg bericht dat mijn bestelling af te halen is in de winkel. Hoe lang heb ik de tijd om het te komen halen?
We zouden het fijn vinden wanneer je de bestelling binnen de twee weken komt ophalen, zodat we genoeg plek hebben voor andere bestellingen. Mocht dat niet lukken, laat het ons dan weten. Dan kunnen we eventueel een andere afspraak maken.
Mijn bestelling kwam beschadigd toe. Wat doe ik nu?
Wanneer je bestelling beschadigd toekwam, vragen we je om ons een mail te sturen naar info@boekhandelcosimo.be met foto’s van zowel de beschadiging als de verpakking met het verzendlabel duidelijk zichtbaar. We hebben deze foto's nodig om de bestelling vergoed te krijgen. Na ontvangst van de foto's kunnen we je een nieuw exemplaar opsturen. We vragen je dan ook om het beschadigde boek of boeken terug naar ons te sturen. We voegen daarvoor een retourlabel bij de nieuwe zending. Misschien kun je de verpakking van de nieuwe zending wel gebruiken voor het terugsturen!
Ik wil graag een artikel retourneren. Kan dat?
Na aankoop van een artikel heb je als koper het recht om de geleverde goederen binnen een periode van 14 kalenderdagen zonder opgave van reden te retourneren. Alvorens het artikel terug te zenden dien je als koper wel schriftelijk melding te maken van het gebruik van het recht op retour en dit binnen de termijn van 7 werkdagen na aflevering. Indien wij van Cosimo de geretourneerde goederen na afloop van de 14 dagen niet hebben ontvangen is de verkoop een feit.
Als koper doen je het te retourneren artikel degelijk te verpakken om beschadigingen bij verzending te vermijden. Indien het artikel beschadigd of in slechtere staat door ons wordt ontvangen vervalt het recht op retour en terugbetaling. Na goede ontvangst van de retourzending wordt het volledige aankoopbedrag door ons binnen 30 kalenderdagen terugbetaald aan de koper. Cosimo is verder niet verantwoordelijk voor de verwerkingstijden die banken bij de afhandeling van terugbetalingen hanteren. Het terugzenden van de geleverde goederen komt verder geheel voor rekening en risico van de koper. Wil je geen verzendkosten betalen? Je kan bestellingen ook retourneren in de winkel tijdens de openingsuren.
Kan ik ook boeken bestellen die niet in de webshop te vinden zijn?
Je kan alle leverbare boeken via ons bestellen in zowel Nederlands als Engels. Op onze website vind je daar op meerdere plekken een invulformulier voor terug. Het invulformulier niet tegengekomen op de website? Je kan ook altijd een eenvoudig mailtje sturen naar info@boekhandelcosimo.be met je bestelling. Je krijgt van ons dan een seintje wanneer de boeken geleverd zijn zodat je ze kan ophalen in de winkel. Heb je liever dat ze geleverd worden met de post? Dan sturen we je voor de boeken op de post gaan een betaallink door. Na betaling doen we je bestelling meteen voor je op de post.
Wat zijn de openingsuren van jullie winkel?
Cosimo is open van maandag tot en met zondag van 10:00 tot 18:00 uur. Onze sluitingsdag is dinsdag.
Ik wil graag een tafel reserveren in Cosimo. Hoe kan ik dat doen?
Je kan altijd een tafeltje reserveren in Cosimo. We vragen je daarvoor minstens twee dagen op voorhand een mailtje te sturen naar info@boekhandelcosimo.be waarin je ons laat weten op welke dag en uur we je met hoeveel personen mogen ontvangen. Zeker in de weekends en tijdens schoolvakanties is dat aangeraden evenals voor grote groepen.
Hebben jullie ook cadeaubonnen?
Natuurlijk hebben we ook cadeaubonnen! Wil je iemand verrassen met een cadeaubon van Cosimo? Je kan ze online bestellen of bij ons in de winkel. Cadeaubonnen zijn een jaar geldig en kunnen gebruikt worden voor de aankoop van boeken, merchandise evenals voor het nuttigen van koffie, gebak en lunch in onze koffiebar.
Ik heb een promotiecode ontvangen. Hoe gebruik ik deze?
Geluksvogel die je bent! Promocodes kunnen ingevoerd worden tijdens het afrekenproces. Voeg eerst de gewenste producten toe aan je winkelmandje en klik vervolgens op afrekenen. Voeg nu de promotiecode toe en geniet van je korting.
Ik heb nog een cadeaubon van Buchbar. Is deze nog geldig?
Alle cadeaubonnen van Buchbar zijn nog geldig en te gebruiken in Cosimo voor zowel de aankoop van boeken, koffie of gebak. Let wel op dat de vervaldatum gerespecteerd dient te worden. Deze staat duidelijk op de cadeaubon genoteerd.
Zijn de boeken van jullie uitgeverij ook in andere boekhandels te krijgen?
De boeken die we met Cosimo uitgeven zijn in een select aantal kwaliteitsboekhandels te verkrijgen. We zijn op dit moment bezig met het maken van een volledig overzicht waar je onze boeken kan vinden. Heeft je vaste boekhandel onze boeken niet op voorraad? Vraag je boekhandelaar om contact met ons op te nemen via info@uitgeverijcosimo.be.
Kopen jullie ook tweedehandsboeken in?
Puilt je boekenkast thuis uit? Heb je boeken liggen die je niet meer gaat lezen en graag een tweede leven geeft? Boekhandel Cosimo koopt in principe altijd tweedehandsboeken in. Het enige wat je moet doen, is ons een mailtje sturen met een overzicht van de boeken die je wil verkopen, bij voorkeur door foto’s te sturen van de boeken. We nemen dan snel contact op en laten je weten in welke boeken we interesse hebben. Voor de boeken die we inkopen maken we dan een op maat gemaakte prijs. We willen je vragen om niet met tweedehandsboeken naar onze winkel te komen zonder daarvoor eerst een afspraak te hebben gemaakt. Tijdens de openingsuren doen we geen inkoop.
Heb je een andere vraag?
Je kan je vraag altijd stellen door een mailtje te sturen naar info@boekhandelcosimo.be en we nemen spoedig contact met je op!